The state of Influencers of Sweden

Förra året gjorde Influencers of Sweden en undersökning om influencers påverkan på köpbeslut. 3 av 4 som läst en blogg där en tjänst eller produkt synts hade sedan köpt samma tjänst eller produkt. Det är inget konstigt i det egentligen. En blogg (eller Instakonto eller Youtubekanal) funkar ju som inspo där man får tillgång till nya idéer, recept, träningsövningar, rea-tips, nyhetstips eller vad det nu kan vara.

Bara den senaste tiden har jag köpt rosa sneakers efter att ha hört om dem i Säker Stil-podden, fixat elefantöron till mina fönster efter att ha sett dem på Pinterest och återuppväckt lusten efter Oatlys chokladhavremjölk efter att någon (glömt vem tyvärr) nämnt det i en bloggpost.

Jag gillar sociala medier. Härifrån får jag inspiration till saker av människor som intresserar mig. Tipsen är validerade på ett annat sätt än i en tidning.

I år gör Influencers of Sweden undersökningen på nytt – här kan du fylla i den med dina vanor och tankar!

influencers of sweden foto emily dahl

Linda (VD Influencers of Sweden), Clara (styrelseordförande Influencers of Sweden) och jag (styrelsemedlem Influencers of Sweden).

 

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Vilken intressant undersökning! Finns resultatet från förra året tillgängligt?

    Anja 2017-04-28 15:18:48
    Svara
  • Verkligen intressant undersökning! Vi försöker alltid erbjuda influencers att välja vad de vill skriva om eftersom de vet bäst själva vad som passar sin blogg samt vad som engagerar deras läsare. Det är också då som vi upplever att samarbeten ger bäst resultat.

    Joanna 2017-04-27 09:01:59 https://www.rabble.se/blogg
    Svara

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!