En torsdag i New York

En torsdag i New York vaknar vi runt klockan 8 och lämnar 1 Hotel Central Park en timme senare. Vi tar tunnelbanan downtown och promenerar några kvarter tills vi kommer till Lafayette Grand Café & Bakery där vi planerat att äta frukost.

Uteserveringen badar i solsken och vi beställer in det vi tycker ser godast ut från menyn. Som lemon pancakes för min del. Sedan sitter vi där under ett stort parasoll medan Manhattanlivet lever runt omkring oss.

Lafayette Grand Cafe and bakery

Lite senare strosar vi runt i Soho ett tag innan vi tar en taxi över till Brooklyn bridge park. Vädret strålar och vi spanar ut över Manhattans skyline från Brooklynsidan och tar en glass på Brooklyn ice cream factory.

Brooklyn bridge park Brooklyn bridge Brooklyn ice cream factory New York Brooklyn ice cream factory IMG_6203 New York Brooklyn snabbafotter IMG_6205

Sedan promenerar vi över Brooklyn bridge – såsom många andra också gör! Brooklyn bridge byggdes i slutet av 1800-talet och är nästan två kilometer lång. Det är en fin bro att promenera över – precis som Williamsburg bridge som är rosa. Tänk att jag hade sådär ljust hår för två år sedan!

Brooklyn bridge wedding photo

När vi kommit tillbaka till Manhattan igen gick vi förbi Wall Street och styrde sedan mot Battery park och strandpromenaden som går upp Hudson River. Det var riktigt varmt och soligt ute och på kvällen såg jag ut därefter.

New York Sara IMG_6248

Strax efter kl 16 åkte vi upp i Freedom tower, eller One World Trade Center som det riktiga namnet är. Minnesplatsen 9/11 memorial är vacker och mäktig och utsikten från västvärldens högsta skyskrapa milsvida. Här har jag skrivit mer om att besöka One World.

One World Observatory Freedom tower One World Observatory Freedom tower One World Observatory Freedom tower

På kvällen åkte vi upp till Soho igen och åt middag på Mercer kitchen. Det var bra mat men inget jag kommer minnas så väldigt mycket. Var tycker du att man äter bäst i Soho? Jag har varit på en del ställen som var i hetluften för några år sedan, typ Balthazar och så. Här är en dag från den gången – riktigt drömmig nu när jag läser om det såhär i efterhand, med takbar och allt!

> Läs också: en onsdag i New York med restaurangen som gör mig lycklig!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
14kommentarer

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!