Kari Traa riskerar varumärket

Läser i Dagens Media om att Karii Traa ska släppa ut ett får klätt i ull (mer än sitt eget) i stan – som ska ”jagas” så att man kan fota sig själv med det och lägga upp bild och hashtag i sociala medier.

Vilken. Jäkla. Risk!

Jag fattar vad man vill åt. Man vill ha en snackis likt den BMW Mini gjorde när man skulle hitta en Mini Cooper i Stockholm och tagga den. Det är bara det att det är skillnad på ett får och en bil. Man skriver i artikeln på Dagens Media att fåret har tillgång till mat och vatten. Men ett får som jagas i stan? Det är en enorm risk för Kari Traas varumärke. Artikeln i Dagens Media har en del negativa kommentarer och med detta inlägg kommer ännu ett. I övrigt tycker jag att Kari Traa har snygga bilder på sin hemsida som man blir glad av men nu tycker jag att Kari Traa lämnar en besk tråkig känsla i kroppen.

Det här är det Kari Traa som jag gillar. Inte får i stan.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
12kommentarer
  • Jag tycker detta är fruktansvärt och det går emot mina principer, nu är fåret med en skötare och springer inte löst på stan men jag är övertygad om att det inte mår bra av att åka runt i landet och förlöjligas på det här sättet. Jag har själv tipsat om tävlingen innan den kom ut i tron om att det handlade om ett plastfår eller en staty, jag har även haft kontakt KT ang framtida tävlingar på bloggen men kommer nu avbryta det samt ta bort de inlägg med länkningar på min sida. Blir jätteilla berörd och väldigt ledsen över detta.

    Suzan 2012-10-26 12:15:50 http://icanrestwhenimdead.com/
    Svara
  • Helt sinnersjukt! Rena rama djurplågeriet! Någon djurrättsförening kommer förmodligen reagera rätt starkt.

    All reklam är INTE bra reklam.

    Petra Axlund Stegman 2012-10-25 23:40:47 http://www.sportyspiceblog.com
    Svara
  • Kari Traa borde byta marknadsföringsbyrå!

    mammaspring 2012-10-25 22:15:41 http://mammaspring.blogspot.com
    Svara
  • Men va? Om jag hade varit reklam-makare hade jag placerat ut Kari Traa herself på olika platser. Med ledtrådar och samma upplägg i övrigt. Det hade varit mycket roligare tycker jag.

    anneliten 2012-10-25 21:26:05 http://annelitenmottanteliten.blogspot.com
    Svara
  • Nej fy! Man tappar ju hakan! Och jag som just klickat hem grejer från Kari Traa på Campadre (för jag gillar verkligen kläderna, de passar en långskånk som mig). Hmm… Bitter eftersmak.

    Malin 2012-10-25 20:05:57 http://bluemalin.blogspot.com
    Svara
  • Tillägg: På deras facebooksida lägger folk upp bilder på sig själva med fåret. Vissa är verkligen smaklösa och på gränsen till djurplågeri. 🙁 Hur tänker folk? Är de så (ursäkta uttrycket) kåta på kläder för 10 000 kronor att de tappar sansen totalt???

    Hanna 2012-10-25 19:25:24 http://www.hannaspringer.se
    Svara
  • Jag har också reagerat på kampanjen, som verkar ha pågått hela veckan. På facebook lägger de ut ledtrådar varje dag om var fåret befinner sig, sedan får folk försöka hitta det. Som jag har förstått det så jagas inte fåret i den bemärkelsen, utan det är hela tiden på samma ställe (dock olika ställen varje dag), och sedan är det upp till folk att vara först med att hitta det. Tycker hela grejen är sjuk. Älskar Kari Traas kläder, men det här känns inte ok..

    Hanna 2012-10-25 19:21:11 http://www.hannaspringer.se
    Svara
  • Uppenbarligen har Kari gjort en enorm felbedömning här. Vet hon inte hur mycket svenskarna vurmar om djur? Det hade varit mer poltiskt korrekt i Sverige att släppa ut en bebis i blöjor i oktober-kylan. Denna kampanj kommer ej genomföras, tror jag.

    Maria 2012-10-25 18:52:34
    Svara
  • Oj oj! Det här låter horribelt! Tänk när djurens rätt får reda på detta!

    Sanna 2012-10-25 18:22:07
    Svara
  • Ojdå. Där kan man lugnt påstå att några inte riktigt tänkte färdigt på idén innan take-off. Man upphär aldrig att förvånas.

    nipe 2012-10-25 17:36:55 http://enlitenplatsietern.blogspot.com
    Svara
  • Det låter HELT befängt! Stackars får!!

    erika 2012-10-25 16:42:19 http://sandsnovatten.blogspot.com
    Svara
  • Allt som oftast undrar jag ”hur tänkte de nu” när jag hör och ser kampanjer. Vem låter den kreativa byrån löpa amok så totalt? Vem har tagit beslut om en kampanj som är tydligt utan verklighetsförankring? Finns det inga vettiga människor kvar i byråvärlden längre? Var tog erfarenheten vägen?
    Så tänker jag, en ganska luttrad och erfaren produktchef/ex byråanställd.

    Anna 2012-10-25 15:44:53 http://annamarkelin.wordpress.com
    Svara

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!