Om mig
Bloggen Träningsglädje, www.traningsgladje.se, är en hälsoblogg och en blogg om träning som funnits sedan 2006. Idag är Träningsglädje en av Sveriges största bloggar inom outdoor; till exempel cykling, löpning och skidåkning.
Jag som skriver hälso- och träningsbloggen Träningsglädje heter Sara Rönne. Jag vill uppleva livet och tusen känslor i ett par löparskor, på en cykel eller på skidor – med svett i håret och endorfinruset i kroppen.
Här på min blogg kan du läsa om löpning, cykling, skidåkning, simning, styrketräning, träningsresor, tankar om hälsa, träning och livet – och så en hel del mat och recept.
Jag minns inte mina personbästan eller rekord, men jag kommer ihåg alla känslor. För mig är det resan som är målet med min träning. Träningsglädje när det är som allra bäst.
Jag bor i Åre och Stockholm. Mitt hjärta slår för somrar och vintrar. Träning inomhus och utomhus. Jag är utbildad skidlärare och cykelinstruktör. Jag är anlitad inspiratör och föreläsare.
Min blogg Träningsglädje är en del av mitt jobb. Jag jobbar med digitala medier och framförallt digital PR och content management. Jag föreläser ofta om olika aspekter i vår digitala samtid. Jag är även frilansande fotograf och skribent.
Tusen tack till dig som läst den här träningsbloggen under alla år – och som varje dag fyller den med meningsfulla kommentarer och som skickar mig uppskattande mail. Du är en stor del av traningsgladje.se – och du är en bidragande faktor till varför den här bloggen så ofta finns på topplistor när bästa hälsoblogg och träningsblogg ska rankas. Du inspirerar mig!
Kontakt: [email protected]
Twitter, Instagram, Snapchat och Pinterest: @sararonne
Jag tar gärna emot pressinformation. För icke beställt material ansvaras ej. Alla samarbeten (affiliatelänkar och sponsrade inlägg) märks ut enligt marknadsföringslagen.
Jag tycker detta är fruktansvärt och det går emot mina principer, nu är fåret med en skötare och springer inte löst på stan men jag är övertygad om att det inte mår bra av att åka runt i landet och förlöjligas på det här sättet. Jag har själv tipsat om tävlingen innan den kom ut i tron om att det handlade om ett plastfår eller en staty, jag har även haft kontakt KT ang framtida tävlingar på bloggen men kommer nu avbryta det samt ta bort de inlägg med länkningar på min sida. Blir jätteilla berörd och väldigt ledsen över detta.
Helt sinnersjukt! Rena rama djurplågeriet! Någon djurrättsförening kommer förmodligen reagera rätt starkt.
All reklam är INTE bra reklam.
Kari Traa borde byta marknadsföringsbyrå!
Men va? Om jag hade varit reklam-makare hade jag placerat ut Kari Traa herself på olika platser. Med ledtrådar och samma upplägg i övrigt. Det hade varit mycket roligare tycker jag.
Nej fy! Man tappar ju hakan! Och jag som just klickat hem grejer från Kari Traa på Campadre (för jag gillar verkligen kläderna, de passar en långskånk som mig). Hmm… Bitter eftersmak.
Tillägg: På deras facebooksida lägger folk upp bilder på sig själva med fåret. Vissa är verkligen smaklösa och på gränsen till djurplågeri. 🙁 Hur tänker folk? Är de så (ursäkta uttrycket) kåta på kläder för 10 000 kronor att de tappar sansen totalt???
Jag har också reagerat på kampanjen, som verkar ha pågått hela veckan. På facebook lägger de ut ledtrådar varje dag om var fåret befinner sig, sedan får folk försöka hitta det. Som jag har förstått det så jagas inte fåret i den bemärkelsen, utan det är hela tiden på samma ställe (dock olika ställen varje dag), och sedan är det upp till folk att vara först med att hitta det. Tycker hela grejen är sjuk. Älskar Kari Traas kläder, men det här känns inte ok..
Uppenbarligen har Kari gjort en enorm felbedömning här. Vet hon inte hur mycket svenskarna vurmar om djur? Det hade varit mer poltiskt korrekt i Sverige att släppa ut en bebis i blöjor i oktober-kylan. Denna kampanj kommer ej genomföras, tror jag.
Oj oj! Det här låter horribelt! Tänk när djurens rätt får reda på detta!
Ojdå. Där kan man lugnt påstå att några inte riktigt tänkte färdigt på idén innan take-off. Man upphär aldrig att förvånas.
Det låter HELT befängt! Stackars får!!
Allt som oftast undrar jag ”hur tänkte de nu” när jag hör och ser kampanjer. Vem låter den kreativa byrån löpa amok så totalt? Vem har tagit beslut om en kampanj som är tydligt utan verklighetsförankring? Finns det inga vettiga människor kvar i byråvärlden längre? Var tog erfarenheten vägen?
Så tänker jag, en ganska luttrad och erfaren produktchef/ex byråanställd.