Jag och Grabben har mÃ¥nga saker gemensamt (jag gissar att det är därför vi har varit tillsammans sÃ¥ länge…) och en av dessa grejer är vÃ¥r svaghet för snygga träningsskor. Ãvriga skor har vi rätt sÃ¥ fÃ¥ par av, men träningsskor – oj oj! Grejen med träningsskor är att de uppdateras inför varje säsong sÃ¥ även om man har ett par Adidas Marathon10 sÃ¥ vill man uppdatera dem efter ett par mÃ¥nader (vill  – inte behöver, det är 2 olika saker…).
Senaste tillskottet i Grabbens skopark är ett par Adidas Feather. Man kan ju tro att det är en tjejsko! Ãntligen har killarna möjlighet att fÃ¥ lite färg pÃ¥ fötterna, och inte bara grönt och blÃ¥tt och sÃ¥dana där typiska killfärger – utan nÃ¥got som faktiskt gÃ¥r Ã¥t det rosa hÃ¥llet (färgen är nÃ¥got av en blandning mellan rosa och orange)! Tjejmodellen av Feather gÃ¥r i ungefär samma färgställning men lite ljusare. Superlätta är dem ocksÃ¥ med sina 170 gram. Man blir ju onekligen lite sugen…
Tillbaks till killarna, på Twitter efterfrågar cyklisten Pjocke  modebloggar med träningsklädesinriktning. Och det där har jag tänkt på många gånger. Varför finns det så få bloggar som fokuserar på träningskläder på samma sätt som modebloggarna fokuserar på sina kläder? Som gör det snyggt och med dedikation alltså.
Jag ska villigt erkänna att jag försöker ibland, men jag tycker inte jag gör det tillräckligt bra. Jag tycker att det är lite skämmigt att lägga ut 5 bilder pÃ¥ mig själv  i ett och samma inlägg med olika vinklar pÃ¥ mig och mina kläder. Det är nog där nÃ¥gonstans som skon klämmer. Träningsbloggarna fokuserar ju pÃ¥ träningen – och pÃ¥ de där 5 bilderna fastnar andra grejer. När man bloggar om grejer att ha till träningen blir det ofta tekniska prylar eller skor – och inte alls pÃ¥ samma modebloggarsätt.
Det där med att produktblogga för den läsarskara som läser den här bloggen är inte helt enkelt. Jag ställde upp pÃ¥ en intervju för nÃ¥gra veckor sedan och sa att jag hade väldigt smarta läsare vilket jag är superglad för – ni ger mig ett enormt utbyte tillbaka genom ert engagemang – och det betyder att jag mÃ¥ste tänka till rätt ofta. Jag vet att när jag fokuserar för mycket pÃ¥ kläder, skor och varumärken sÃ¥ blir det ibland lite surr i kommentarsfältet och jag förstÃ¥r att jag bör flytta fokus… När jag läser andra träningsbloggar med en yngre och inte lika produktkritisk läsarskara sÃ¥ förstÃ¥r jag att skyltfönsterinlägg gÃ¥r hem mer där. Slutsatsen av detta? Tja, att man ska tänka till helt enkelt. Men det beror ocksÃ¥ pÃ¥ hur man ser pÃ¥ sitt bloggande och vad man har för mÃ¥l och syfte med det och allt sÃ¥dat där.
Nu blev det här ett långt och lite märkligt inlägg. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt så jag slutar här. Men visst är Adidas Feather snygga! Skulle absolut passa på en träningsmodeblogg med sådana där snygga modebloggarbilder!