Om mig
Bloggen Träningsglädje, www.traningsgladje.se, är en hälsoblogg och en blogg om träning som funnits sedan 2006. Idag är Träningsglädje en av Sveriges största bloggar inom outdoor; till exempel cykling, löpning och skidåkning.
Jag som skriver hälso- och träningsbloggen Träningsglädje heter Sara Rönne. Jag vill uppleva livet och tusen känslor i ett par löparskor, på en cykel eller på skidor – med svett i håret och endorfinruset i kroppen.
Här på min blogg kan du läsa om löpning, cykling, skidåkning, simning, styrketräning, träningsresor, tankar om hälsa, träning och livet – och så en hel del mat och recept.
Jag minns inte mina personbästan eller rekord, men jag kommer ihåg alla känslor. För mig är det resan som är målet med min träning. Träningsglädje när det är som allra bäst.
Jag bor i Åre och Stockholm. Mitt hjärta slår för somrar och vintrar. Träning inomhus och utomhus. Jag är utbildad skidlärare och cykelinstruktör. Jag är anlitad inspiratör och föreläsare.
Min blogg Träningsglädje är en del av mitt jobb. Jag jobbar med digitala medier och framförallt digital PR och content management. Jag föreläser ofta om olika aspekter i vår digitala samtid. Jag är även frilansande fotograf och skribent.
Tusen tack till dig som läst den här träningsbloggen under alla år – och som varje dag fyller den med meningsfulla kommentarer och som skickar mig uppskattande mail. Du är en stor del av traningsgladje.se – och du är en bidragande faktor till varför den här bloggen så ofta finns på topplistor när bästa hälsoblogg och träningsblogg ska rankas. Du inspirerar mig!
Kontakt: [email protected]
Twitter, Instagram, Snapchat och Pinterest: @sararonne
Jag tar gärna emot pressinformation. För icke beställt material ansvaras ej. Alla samarbeten (affiliatelänkar och sponsrade inlägg) märks ut enligt marknadsföringslagen.
[…] sällskap hade på sig en tröja från Adidas. För några veckor sedan undrade Sara vad Adidas egentligen står för och jag har undrat samma sak. Men budskapet på mitt sällskaps […]
Jag gillar faktiskt Adidas väldigt mycket. Jag tycker de har riktigt snygga kläder och så älskar jag all färg. Så länge jag känner så tänker jag inte särskilt mycket på hur företaget marknadsför sig och vad de står för. Jag kanske är en väldigt enkel kund men det viktigaste för mig är att jag trivs i kläderna och att kvalitén är bra.
Åh – jag gillar Adidas! Det är klart att varumärken som har jobbat hårt med marknadsföringen, men ibland räcker det för mig att det är färgglatt och gör mig glad… Så även om marknadsföringen och varumärket Adidas i sig kanske är ”känslolöst” så är GLAD verkligen en känsla som jag gärna samlar på hög. 🙂
Jag håller med, själv är jag en nike-tjej! Tycker att de marknadsför sitt märke grymt bra!
Jag har alltid gillat Adidas med sina retro-ränder, men aldrig tänkt på vad de representerar. Inte något annat märke heller för den delen. Så jag handlar det jag tycker är snyggt av alla möjliga märken. Ytligt, men så är det ju bara kläder..
Håller med Sofie, jag har faktiskt aldrig reflekterat över det men det är nog sant. Men ändå känns det bra att ha på sig adidas. Kan det vara så att de har samma marknadsavdelning som för trettio år sedan? Kanske dags att byta ut lite folk och bli lite mer kreativa. Adidas bara ÄR. Nike och Casall är laddade med svett och träning på ett helt annat sätt.
Har inte tänkt på känslolösheten i Adidas faktiskt men du har nog rätt när man tänker efter. Dock har jag motvilligt fallit för deras löparskor som ändå känns som vinnare. Tyskland och fotboll… det är typ Adidas.
Jag kanske inbillar mig… men min känsla av Adidas är ”trångt”. Skorna känns trånga, kläderna känns trånga…
Nääää, inget Adidas för mig heller.
Känner samma sak som du Sara. Kommer ni ihåg de gammla goda tiderna när Nike hade butik på Norrlanadsgatan. Fatta det idag? Hade varit grymt!!!
Jag håller med dig helt och fullt, Adidas ÄR känslolöst! Tyvärr!
Nike har ingen egen affär i Sthlm… 🙁
Är nyinflyttad till Sthlm och jag undrar vart Nikes affär ligger? Jag vill ju handla massa nytt och tvinga fram våren 🙂
Anna-Karin: tack för research! 🙂 tycker det var lite tråkiga ord. inte ett dugg känsloframkallande om man inte gör nåt kul med det!
På junkyard.se (världens mest pålitliga källa?!) står det: ”Kvalitet, klass och kreativitet – adidas tre taggiga ränder representerar alltid något pålitligt och genuint.” Hur sjutton ska man kunna gissa det? Det skulle absolut gå att bygga vidare utifrån det och använda det i marknadsförningen.
Anneliten: jag har samma känslor som du. men de själva kommunicerar ju inget annat vilket är tråkigt.
Adidas känns 70-tal tycker jag. Konstigt att de inte vann mer mark för några år sedan när det kändes lite som om 70-talet var tillbaka. Tycker själv att de känns lite så där tyskt trista (fy på mig – vilka fördomar). Trots färgen.
Men känslomässigt alltså, vad vill de förmedla? Adidas säger mig inget mer än att de pysslar mycket med fotboll och har rätt kul färg på skorna nuförtiden. Men det var häftigt med entreprenörskapet i familjen!
Adidas står för Adi Dassler, som startade företaget. Hans bror, Rudi Dassler, startade Puma. Otroligt men sant 🙂
Adidas står för Adi Dassler, som startade företaget. Hans bror, Rudi Dassler, startade Puma. Otroligt men sant 🙂