Did you say colour?

Adidas skyltfönster – som en påse lösgodis fast lite bättre. Synd bara att Adidas inte har den där dragningskraften som lockar. De pratar inte med mig som kund på samma sätt som till exempel Nike eller ens Casall. Vad står Adidas för till exempel? Jag har ingen aning! Därför har jag inga känslor för Adidas. De har snygga grejer men deras varumärke är känslolöst och därför är mitt engagemang som kund rätt lågt.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
19kommentarer
  • […] sällskap hade på sig en tröja från Adidas. För några veckor sedan undrade Sara vad Adidas egentligen står för och jag har undrat samma sak. Men budskapet på mitt sällskaps […]

    Impossible is nothing | Silverscreen 2011-03-13 22:40:02 http://silverscreen.nu/2011/03/impossible-is-nothing/
    Svara
  • Jag gillar faktiskt Adidas väldigt mycket. Jag tycker de har riktigt snygga kläder och så älskar jag all färg. Så länge jag känner så tänker jag inte särskilt mycket på hur företaget marknadsför sig och vad de står för. Jag kanske är en väldigt enkel kund men det viktigaste för mig är att jag trivs i kläderna och att kvalitén är bra.

    Marieh 2011-03-05 15:38:53 http://Mariehsworkout.blogspot.com
    Svara
  • Åh – jag gillar Adidas! Det är klart att varumärken som har jobbat hårt med marknadsföringen, men ibland räcker det för mig att det är färgglatt och gör mig glad… Så även om marknadsföringen och varumärket Adidas i sig kanske är ”känslolöst” så är GLAD verkligen en känsla som jag gärna samlar på hög. 🙂

    Helena 2011-03-05 09:41:10 http://www.healthbyhelena.com
    Svara
  • Jag håller med, själv är jag en nike-tjej! Tycker att de marknadsför sitt märke grymt bra!

    Paula 2011-03-05 09:24:35 http://livehealthier.blogg.se
    Svara
  • Jag har alltid gillat Adidas med sina retro-ränder, men aldrig tänkt på vad de representerar. Inte något annat märke heller för den delen. Så jag handlar det jag tycker är snyggt av alla möjliga märken. Ytligt, men så är det ju bara kläder..

    Anna 2011-03-05 08:38:54 http://www.trendotraning.se
    Svara
  • Håller med Sofie, jag har faktiskt aldrig reflekterat över det men det är nog sant. Men ändå känns det bra att ha på sig adidas. Kan det vara så att de har samma marknadsavdelning som för trettio år sedan? Kanske dags att byta ut lite folk och bli lite mer kreativa. Adidas bara ÄR. Nike och Casall är laddade med svett och träning på ett helt annat sätt.

    John 2011-03-05 08:34:40 http://pulstagning.se
    Svara
  • Har inte tänkt på känslolösheten i Adidas faktiskt men du har nog rätt när man tänker efter. Dock har jag motvilligt fallit för deras löparskor som ändå känns som vinnare. Tyskland och fotboll… det är typ Adidas.

    Sofie RW 2011-03-04 20:45:03 http://www.runnersworld.se/blogs/sofie/
    Svara
  • Jag kanske inbillar mig… men min känsla av Adidas är ”trångt”. Skorna känns trånga, kläderna känns trånga…
    Nääää, inget Adidas för mig heller.

    Andrej 2011-03-04 18:38:04 http://www.rysken.blogspot.com
    Svara
  • Känner samma sak som du Sara. Kommer ni ihåg de gammla goda tiderna när Nike hade butik på Norrlanadsgatan. Fatta det idag? Hade varit grymt!!!

    Åsa 2011-03-04 18:16:57 http://asaehrnholm.blogg.se
    Svara
  • Jag håller med dig helt och fullt, Adidas ÄR känslolöst! Tyvärr!

    Malin I Form 2011-03-04 17:37:26 http://maliniform.shapemeup.se
    Svara
  • Nike har ingen egen affär i Sthlm… 🙁

    Träningsglädje 2011-03-04 16:58:31
    Svara
  • Är nyinflyttad till Sthlm och jag undrar vart Nikes affär ligger? Jag vill ju handla massa nytt och tvinga fram våren 🙂

    Annie 2011-03-04 16:26:06
    Svara
  • Anna-Karin: tack för research! 🙂 tycker det var lite tråkiga ord. inte ett dugg känsloframkallande om man inte gör nåt kul med det!

    Sara 2011-03-04 16:07:41
    Svara
  • På junkyard.se (världens mest pålitliga källa?!) står det: ”Kvalitet, klass och kreativitet – adidas tre taggiga ränder representerar alltid något pålitligt och genuint.” Hur sjutton ska man kunna gissa det? Det skulle absolut gå att bygga vidare utifrån det och använda det i marknadsförningen.

    Anna-Karin 2011-03-04 15:52:14
    Svara
  • Anneliten: jag har samma känslor som du. men de själva kommunicerar ju inget annat vilket är tråkigt.

    Sara 2011-03-04 15:51:34
    Svara
  • Adidas känns 70-tal tycker jag. Konstigt att de inte vann mer mark för några år sedan när det kändes lite som om 70-talet var tillbaka. Tycker själv att de känns lite så där tyskt trista (fy på mig – vilka fördomar). Trots färgen.

    anneliten 2011-03-04 15:42:05 http://annelitenmottanteliten.blogspot.com
    Svara
  • Men känslomässigt alltså, vad vill de förmedla? Adidas säger mig inget mer än att de pysslar mycket med fotboll och har rätt kul färg på skorna nuförtiden. Men det var häftigt med entreprenörskapet i familjen!

    Sara 2011-03-04 15:37:14
    Svara
  • Adidas står för Adi Dassler, som startade företaget. Hans bror, Rudi Dassler, startade Puma. Otroligt men sant 🙂

    Fredrika 2011-03-04 15:12:16 http://intothewild.se
    Svara
  • Adidas står för Adi Dassler, som startade företaget. Hans bror, Rudi Dassler, startade Puma. Otroligt men sant 🙂

    Fredrika 2011-03-04 15:12:16 http://intothewild.se
    Svara

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!