Great minds think differently?

Jag gillar att folk har olika uppfattningar. Så länge man inte tror att man själv sitter på den enda rätta åsikten. Efter nyår knorrades det över att det var så mycket folk på gymmet och uppfattningen hos många var att man hoppades att de med nyårslöften snart skulle tröttna.

Nyårslöften i sig skrattades det åt. Vem är så dum att man avlägger sådant? Det är väl viktigare att man håller sig till en schysst livsstil hela året än att man lovar sig själv något alltför dramatiskt som man inte orkar hålla i en vecka. Jag skrev min åsikt om det och håller fast vid det.

Nu är det dags för nästa stora samtalsämne att ifrågasätta och rynka på näsan åt. Beach 2010. För det är ju fult att träna för att vara snygg! Jag skrev en åsikt om det också och håller fast vid det. Sedan må de andra redan mycket snygga och vältränade träningsbloggarna tycka vad de vill om det. Kanske är det rentav däri skillnaden ligger?

De som ser ner på beach 2010-konceptet är redan ”snygga” och deras träning ger resultat på toppen av Maslowtrappan (om man nu skulle göra en egen Maslowtrappa baserat på hur man ser på sig själv rent utseendemässigt). De är människor som är snygga även när de provar bikinis i provrum.

Sedan kan man ju också tycka att det inte är särskilt viktigt att vara snygg och det kan jag absolut köpa! Men jag gillar att vara snygg på både in- och utsida. Jag klär mig för utsidan och tränar för både och.  Jag behöver inte bli snyggast i världen men jag vill gärna bli det snyggaste jag kan bli. Och det starkaste jag kan bli. Och jag gillar glädjen från träningen. Och den avstressande effekten och allt det där andra. Men jag förnekar inte att jag gillar snyggheten. Och då kan jag ju inte säga att det inte är därför jag tränar.

Alla faktorer som bidrar till träning och hälsosamt leverne borde uppmuntras (så länge man gillar till exempel träningen och inte tränar på grund av ett destruktivt beteende) – inte rynkas på näsan åt.

På PhiPhi under andra halvan av 2000-talet. Detta är den bästa bilden på mig i bikini som togs under de 6 veckorna vi var där. Det hade ju varit najs att ha lite mer Beach 20ox-förtroende. Jag tränade visst aldrig bort magen innan vi åkte. Mage är sådant som vältränade träningsbloggare sällan har, men som vanliga människor med Beach 2010-ambitioner ofta har.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
50kommentarer
  • […] en extra puff och som kanske håller motivationen uppe lite längre.. plus att man kanske blir lite snyggare Ikväll görs en plan. Imorgon börjar den genomföras. Första målet är Sthlm Marathon den 5 […]

    10 veckor till toppform | Silverscreen 2011-02-14 15:42:41 http://silverscreen.nu/2010/03/10-veckor-till-toppform/
    Svara
  • […] en extra puff och som kanske håller motivationen uppe lite längre.. plus att man kanske blir lite snyggare Ikväll görs en plan. Imorgon börjar den genomföras. Första målet är Sthlm Marathon den 5 […]

    10 veckor till toppform | Silverscreen 2011-02-14 15:42:41 http://silverscreen.nu/2010/03/10-veckor-till-toppform/
    Svara
  • […] en extra puff och som kanske håller motivationen uppe lite längre.. plus att man kanske blir lite snyggare Ikväll görs en plan. Imorgon börjar den genomföras. Första målet är Sthlm Marathon den 5 […]

    10 veckor till toppform | Silverscreen 2011-02-10 13:48:53 http://silverscreen.nu/2011/02/10-veckor-till-toppform/
    Svara
  • […] en extra puff och som kanske håller motivationen uppe lite längre.. plus att man kanske blir lite snyggare Ikväll görs en plan. Imorgon börjar den genomföras. Första målet är Sthlm Marathon den 5 […]

    10 veckor till toppform | Silverscreen 2011-02-10 13:48:53 http://silverscreen.nu/2011/02/10-veckor-till-toppform/
    Svara
  • Om man tränar till beach2010 eller till Stockholm marathon2010 tycker inte jag spelar så stor roll eftersom båda är stora drivkrafter och drivkrafter är högst individuella. Dock har känslan & anledningen bakom träningen ha en stor betydelse för mig. Det är en stor skillnad mellan att träna till beachform för att man vill känna sig lite extra nöjd och snygg när man är där, och att göra det för att man kommer känna sig stor som en val, få ångest, inte gå till beachen etc om man inte gör det. Mål som mål, det är egentligen anledningarna bakom som kan klassas som sunda eller ej.

    Svara
  • Aha, men vem har dragit igång debatten? Vart var det det rynkades? Jag fattar fortfarande inte?! Ha, ha!

    Sofy 2010-03-24 19:02:18 http://www.uppochhoppa.se
    Svara
  • Äta: ja, jag antar att sommarbeachen 2010 är ett delmål. jag har en beach 2010 i oktober också. 🙂

    Nene: balans kan ju faktiskt kombineras med beach 2010. det behöver inte bara en hetsjakt…

    Fredrik: klart att målsättningarna kan vara olika: gå ner i vikt, få mer muskler etc. det handlar ju om toppform!

    Carro: fast om man utvecklar det där kan ju snabba löpbandstränare tycka att de som är långsammare borde maka på sig så att de som springer snabbt kan få plats först. svår fråga!

    Petra: alla sätt är bra som inte är dåliga!!

    Sofy: nä, men någon hets är det sällan tal om här. ändå är det så folk instinktivt uppfattar det. medias fel – som vanligt.

    Mina: löpartoppform funkar också! 🙂

    Camilla: jag håller med i mycket av det du säger men jag tror inte det är så svartvitt. jag är lycklig och har bra självkänsla – men jag tror mitt självförtroende om jag känner mig snyggare (dvs toppformar).

    Anna: 🙂

    Lina & Russin: ja, boven är kanske tokningsfrågan. det är ordet ”beach” som är felet. är toppform bättre?

    Pilla: ja det finns många godbitar i träningskakan!!!

    Madeleine: det är skönt att vara ärlig och jag gillar att vara krass. om vi inte vill vara snygga varför shoppar vi ständigt kläder och varför sminkar vi oss?

    Sara 2010-03-24 14:29:39
    Svara
  • Jag har nog missat något i bloggvärlden, igen! Har inte sett alla diskussioner men såhär tänker jag iaf:

    ”Beach 20XX” tror jag att många förknippar med de som vill träna bara för en kort period och förväntar sig en ”quick fix”. Träning ger inte resultat så snabbt, och lägger man sen av så förlorar man ju sin form. Det är väl samma som att ”rynka på näsan” åt de som förväntar sig att göra en quick fix med en vecko-diet eller liknande? För som jag uppfattat det så är de här beach-20xx-folket inte på gymmet nu, de kommer dit i slutet av april för att träna i max en månad till sommaren.

    Men att som träningsintresserad göra en satsning, när som helst på året är väl en annan sak. Att liksom lägga i en annan växel och köra på.

    Sen att träna för att bli snygg är det nog väldigt många som gör. Men att ha det som enda mål tycker jag är svårt. Iaf för mig.
    När jag inte körde triathlon och hade som mål att ”bli snygg, vara vältränad och i form” så var det så svårt att mäta hur långt man kommit på vägen. För handen på hjärtat, när är man egentligen nöjd med sitt utseende? Och särskilt om man håller på att dieta och träna för att komma iform, då är ju oftast självbilden lite sned också. Så när man väl tränat en massa och ÄR i form, ja då ser man det inte för man är bara inställd på att bli ”snyggare”. Sen tappar man motivation, kommer ”ur form” och senare ser man på bilder att ”ja men jäklar, vilken bra form jag var i, varför såg jag det inte då och behöll motivationen?”

    Nej jag tycker det är lättare med mätbara mål. Iaf för att behålla motivationen!

    Karin 2010-03-24 12:40:36 http://www.karintri.com
    Svara
  • WORD!
    Tack för att du vågar skriva det. Jag tror inte på att alla som säger att de ”tränar för att må bra” som högsta prioritet talar helt och hållet sanning. Jag har gjort det själv. Det är bara så fåfängt att säga att man vill vara snygg, och lite prestationskrävande också. Då har du ju något att uppnå och bevisa… Klart att jag vill må bra, men jag mår rätt bra av att inte träna också – än så länge, när jag är ung och frisk. Men snygg och muslulös, det kräver träning. Därför gör jag det. Tack för biktningen! 😉

    Madeleine 2010-03-24 12:14:45
    Svara
  • För mig är ocksa hela träningskakan bestüende av: rolighet, motivation, hälsa, välmüende, bekantskaper, umgänge, snygghet, feelgood, anledning att duscha, tävlingsinstinkt…

    Shit, gillar din blogg mer och mer!

    Pilla 2010-03-24 11:30:55 http://www.pernillabredolt.blogspot.com
    Svara
  • Jag håller med. Det blir ju lite som att formtoppa sig inför sommaren och det är ju accepterat i andra sammanhang. Jag tror att det är något med begreppet beach 20XX som folk reagerar över, för det indikerar på något vis att man inte har träningsfokus resten av året. Men formtoppa ska även jag försöka att göra.

    Russin 2010-03-24 10:39:43 http://raisinruns.blogspot.com/
    Svara
  • Jag håller med. Det blir ju lite som att formtoppa sig inför sommaren och det är ju accepterat i andra sammanhang. Jag tror att det är något med begreppet beach 20XX som folk reagerar över, för det indikerar på något vis att man inte har träningsfokus resten av året. Men formtoppa ska även jag försöka att göra.

    Russin 2010-03-24 10:39:43 http://raisinruns.blogspot.com/
    Svara
  • Att säga ”beach 2010” är för mig ett uttryck som motiverar en att lägga i en ”extra växel”…
    det betyder inte att jag struntar i träningen osv. resten av året och det vet jag att inte du heller gör 🙂 Jag tror helt enkelt att det ligger lite olika tolkning i vad som innefattar definitionen ”Beach 2010”!

    Linas träningsblogg 2010-03-24 08:42:49 http://www.linastraningsblogg.blogspot.com
    Svara
  • Att säga ”beach 2010” är för mig ett uttryck som motiverar en att lägga i en ”extra växel”…
    det betyder inte att jag struntar i träningen osv. resten av året och det vet jag att inte du heller gör 🙂 Jag tror helt enkelt att det ligger lite olika tolkning i vad som innefattar definitionen ”Beach 2010”!

    Linas träningsblogg 2010-03-24 08:42:49 http://www.linastraningsblogg.blogspot.com
    Svara
  • Bra inlägg Sara. För min egen del tränar jag för att jag mår bra av det. Både fysiskt och psykiskt! Samtidigt går det inte att komma ifrån att det är kul att det ”syns” att man gillar att träna och har en sund livsstil:)

    Anna 2010-03-24 08:34:41
    Svara
  • Bra inlägg Sara. För min egen del tränar jag för att jag mår bra av det. Både fysiskt och psykiskt! Samtidigt går det inte att komma ifrån att det är kul att det ”syns” att man gillar att träna och har en sund livsstil:)

    Anna 2010-03-24 08:34:41
    Svara
  • ALLA vill vi bli bekräftade och sedda! Men jag tror att man ”lurar” sig själv med utseendemässiga mål. Lyckan sitter inte i en platt mage, om man tror det är självkänslan skör (tro mig, jag har provat 114 ggr!). Trots allt har vi alla börjat träna av fåfänge- eller hälsoskäl, det som kallas yttre motivation. Men när vi hittar den inre motivationen och mår bra av själva träningsaktiviteten i sig själv så kommer trygghet och välmående ”på köpet”.

    Camilla 2010-03-24 07:28:46 http://utankrusiduller.blogspot.com
    Svara
  • ALLA vill vi bli bekräftade och sedda! Men jag tror att man ”lurar” sig själv med utseendemässiga mål. Lyckan sitter inte i en platt mage, om man tror det är självkänslan skör (tro mig, jag har provat 114 ggr!). Trots allt har vi alla börjat träna av fåfänge- eller hälsoskäl, det som kallas yttre motivation. Men när vi hittar den inre motivationen och mår bra av själva träningsaktiviteten i sig själv så kommer trygghet och välmående ”på köpet”.

    Camilla 2010-03-24 07:28:46 http://utankrusiduller.blogspot.com
    Svara
  • Jag håller med både dig och inte. Självklart får man träna av vilken anledning man vill och att träna för att vara snygg är en anledning så god som någon. Som löpare är det dock inte mitt mål, då skulle jag fokusera mer på andra saker som mage och armar och så och mindre på ren löpning. jag tycker också att när redan smala och snygga träningsbloggare skriver om beach 2010 kan det kanske leda till en fixering vid ”smal+vältränad =snygg”. De som jag har läst som varit kritiska till beach 2010 har väl varit det av just den anledningen.

    PS Jag har definitivt en mage som skulle behöva tränas bort DS

    mina 2010-03-24 07:18:16 http://minastankar.blogspot.com
    Svara
  • Jag håller med både dig och inte. Självklart får man träna av vilken anledning man vill och att träna för att vara snygg är en anledning så god som någon. Som löpare är det dock inte mitt mål, då skulle jag fokusera mer på andra saker som mage och armar och så och mindre på ren löpning. jag tycker också att när redan smala och snygga träningsbloggare skriver om beach 2010 kan det kanske leda till en fixering vid ”smal+vältränad =snygg”. De som jag har läst som varit kritiska till beach 2010 har väl varit det av just den anledningen.

    PS Jag har definitivt en mage som skulle behöva tränas bort DS

    mina 2010-03-24 07:18:16 http://minastankar.blogspot.com
    Svara
  • Hej och hå! Jag skrev kanske ett ”rynka på näsan inlägg om beach 2010” – eller jag vet inte om det var så det tolkades? jag vill å andra sidan också vara snygg på beachen till sommaren, och sa i samma inlägg att det vore kul att hitta sommarformen – för det är det ju, alla vill vara snygga och starka och prestera bra. Därför skulle jag börja slipa… Hur det gått med det sen dess, ja… ännu har väl inget revolutionerande hänt.

    Det jag gillar med träningsvärlden är att vi inte får något hysteriskt i blicken när det kommer till att bli maj, vi har oftast en längre plan, mer långsiktig, och tränar också för att det är så jäkla kul!

    Just ordet ”beach xx” blir lätt hysteriskt, och det är det som aftonbladet säljer sina löpsedlar på ” gå ner åtta kilo åtta dagar” – folk i allmänhet verkar bli fixerade och liksom börja i fel ände när det kommer till beach-träningen. Äta så lite som möjligt – då blir man väl smal och snygg? Det är det syndromet som jag sätter mig emot, och om man så vill – rynkar på näsan åt.

    Vad man har för utgångsläge kanske påverkar undermedvetet, jag har ingen aning, men tro mig, om och utifall man skulle räkna mig som en av de vältränade som rynkat på näsan så är det inte applicerbart att man ser ner på de som kör en toppformning. Jag är långt ifrån absolut toppform och jag vet hur oändligt mycket jobb som krävs för att toppa formen. Alla som lyckas har gjort en bedrift och då får det vara för vilket mål som helst.

    Men …att bara säga ”beach xx” och sedan gå omkring på exempelvis jobbet med stirrig blick knaprandes två riskakor till lunch, nä, det är inte min kopp te.

    Sofy 2010-03-24 07:17:22 http://www.uppochhoppa.se
    Svara
  • Hej och hå! Jag skrev kanske ett ”rynka på näsan inlägg om beach 2010” – eller jag vet inte om det var så det tolkades? jag vill å andra sidan också vara snygg på beachen till sommaren, och sa i samma inlägg att det vore kul att hitta sommarformen – för det är det ju, alla vill vara snygga och starka och prestera bra. Därför skulle jag börja slipa… Hur det gått med det sen dess, ja… ännu har väl inget revolutionerande hänt.

    Det jag gillar med träningsvärlden är att vi inte får något hysteriskt i blicken när det kommer till att bli maj, vi har oftast en längre plan, mer långsiktig, och tränar också för att det är så jäkla kul!

    Just ordet ”beach xx” blir lätt hysteriskt, och det är det som aftonbladet säljer sina löpsedlar på ” gå ner åtta kilo åtta dagar” – folk i allmänhet verkar bli fixerade och liksom börja i fel ände när det kommer till beach-träningen. Äta så lite som möjligt – då blir man väl smal och snygg? Det är det syndromet som jag sätter mig emot, och om man så vill – rynkar på näsan åt.

    Vad man har för utgångsläge kanske påverkar undermedvetet, jag har ingen aning, men tro mig, om och utifall man skulle räkna mig som en av de vältränade som rynkat på näsan så är det inte applicerbart att man ser ner på de som kör en toppformning. Jag är långt ifrån absolut toppform och jag vet hur oändligt mycket jobb som krävs för att toppa formen. Alla som lyckas har gjort en bedrift och då får det vara för vilket mål som helst.

    Men …att bara säga ”beach xx” och sedan gå omkring på exempelvis jobbet med stirrig blick knaprandes två riskakor till lunch, nä, det är inte min kopp te.

    Sofy 2010-03-24 07:17:22 http://www.uppochhoppa.se
    Svara
  • Att ha Beach 2010, en platt mage, snygg kropp eller ett marathonlopp som mål är ju skit-i-samma. Får det en att träna och lägga om kosten är det ju toppen.

    Jag rynkar på näsan åt alla som rynkar på näsan!!!

    Petra Stegman-Axlund 2010-03-24 01:17:21 http://www.sportyspiceblog.com
    Svara
  • Att ha Beach 2010, en platt mage, snygg kropp eller ett marathonlopp som mål är ju skit-i-samma. Får det en att träna och lägga om kosten är det ju toppen.

    Jag rynkar på näsan åt alla som rynkar på näsan!!!

    Petra Stegman-Axlund 2010-03-24 01:17:21 http://www.sportyspiceblog.com
    Svara
  • Jag måste erkänna att jag ibland retar mig på vissa beach 20XX-tränande individer. Inte för att de tenderar att varje år misslyckas med sina ambitioner. Påverkar ju inte mig. Men det jag retar mig är att många av dem (ja VET inte alla) inte har någon gym-kultur i sig. Hur man tar hänsyn och beter sig på ett gym.

    När man tex har en plan att köra på crosstrainern eller löpbandet innan något annat pass. Alla kond.maskiner upptagna. Så är hälften av alla maskiner upptagna av personer som smsar eller pratar i telfon på kond.maskinen. Eller 2 personer som sipprar på sina vattenflaskor, pratar om hur helgen var och upptar maskiner. Exemplerna e många, men det är just de som retar mig. När min träning blir lidande av andra personers ambitionslösa, talanglösa och meningslösa träning. Året-runt-tränande personer brukar vanligtvis inte fördriva sin dyrbara träningstid på det viset.

    Carro 2010-03-23 23:43:59
    Svara
  • Jag måste erkänna att jag ibland retar mig på vissa beach 20XX-tränande individer. Inte för att de tenderar att varje år misslyckas med sina ambitioner. Påverkar ju inte mig. Men det jag retar mig är att många av dem (ja VET inte alla) inte har någon gym-kultur i sig. Hur man tar hänsyn och beter sig på ett gym.

    När man tex har en plan att köra på crosstrainern eller löpbandet innan något annat pass. Alla kond.maskiner upptagna. Så är hälften av alla maskiner upptagna av personer som smsar eller pratar i telfon på kond.maskinen. Eller 2 personer som sipprar på sina vattenflaskor, pratar om hur helgen var och upptar maskiner. Exemplerna e många, men det är just de som retar mig. När min träning blir lidande av andra personers ambitionslösa, talanglösa och meningslösa träning. Året-runt-tränande personer brukar vanligtvis inte fördriva sin dyrbara träningstid på det viset.

    Carro 2010-03-23 23:43:59
    Svara
  • Va?! Vem är det som inte gillar Beach 2010? Det är ju ett jättebra mål, en klassiker! Om det inte vore ett så bra mål så skulle det väl inte ha blivit en sådan klyscha heller. Lite grand som en schlagerlåt som sätter sig på hjärnan. Kanske lite töntigt, men jäkligt effektivt. Jag nappade direkt – sedan kände jag visserligen för en annorlunda utmaning, men resultatet blir det samma. Snygg och vältränad på beachen! Allvarligt talat, vem fan vill inte vara snygg.

    Fredrika 2010-03-23 23:11:37 http://www.intothewild.se
    Svara
  • Va?! Vem är det som inte gillar Beach 2010? Det är ju ett jättebra mål, en klassiker! Om det inte vore ett så bra mål så skulle det väl inte ha blivit en sådan klyscha heller. Lite grand som en schlagerlåt som sätter sig på hjärnan. Kanske lite töntigt, men jäkligt effektivt. Jag nappade direkt – sedan kände jag visserligen för en annorlunda utmaning, men resultatet blir det samma. Snygg och vältränad på beachen! Allvarligt talat, vem fan vill inte vara snygg.

    Fredrika 2010-03-23 23:11:37 http://www.intothewild.se
    Svara
  • Skitbra inlägg, Sara! Huvudet på spiken.
    Själv tränar jag inte inför beach 2010, tycker inte ens om att ligga på stranden i bikini eller liknande, så jag bryr mig inte speciellt mycket. Men visst vore det kul att känna mig bekväm i tighta linnen t.ex… Folk tycker att jag är smal, men det är lite skumt det där. När min mage är ”platt” (haha, okej, inte plattplatt, det har jag aldrig haft, den har liksom aldrig varit ”fast” som så många har xD) så är resten av min kropp för smal för min smak, t.ex. armarna och axlarna, benen blir typ att stå ut :S Skitfult! Så jag vet inte ens om jag skulle våga träna för beach -10… Visserligen har jag mer muskler nu än då när jag såg ut så, så kanske det skulle se bättre ut denna gång.
    Fast jag har nog inte mnotivationen tyvärr. Älskar mat för mycket och finns för mycket frestelser på jobbet… Vet dock att jag kan om jag vill (har gjort det förut, var öcverciktig för några år sedan), men då måste jag verkligen ha motivation till 100% och vara fokuserad. (Tänker främst på viktnedgång här, finns ju fler mål med att träna inför beach -10 också)
    lång kommentar nu, hehe xD

    Nene - volley & träning 2010-03-23 22:55:02 http://volleynene.blogg.se
    Svara
  • Skitbra inlägg, Sara! Huvudet på spiken.
    Själv tränar jag inte inför beach 2010, tycker inte ens om att ligga på stranden i bikini eller liknande, så jag bryr mig inte speciellt mycket. Men visst vore det kul att känna mig bekväm i tighta linnen t.ex… Folk tycker att jag är smal, men det är lite skumt det där. När min mage är ”platt” (haha, okej, inte plattplatt, det har jag aldrig haft, den har liksom aldrig varit ”fast” som så många har xD) så är resten av min kropp för smal för min smak, t.ex. armarna och axlarna, benen blir typ att stå ut :S Skitfult! Så jag vet inte ens om jag skulle våga träna för beach -10… Visserligen har jag mer muskler nu än då när jag såg ut så, så kanske det skulle se bättre ut denna gång.
    Fast jag har nog inte mnotivationen tyvärr. Älskar mat för mycket och finns för mycket frestelser på jobbet… Vet dock att jag kan om jag vill (har gjort det förut, var öcverciktig för några år sedan), men då måste jag verkligen ha motivation till 100% och vara fokuserad. (Tänker främst på viktnedgång här, finns ju fler mål med att träna inför beach -10 också)
    lång kommentar nu, hehe xD

    Nene - volley & träning 2010-03-23 22:55:02 http://volleynene.blogg.se
    Svara
  • Jag håller helt och hållet med dig och det flera skrivit i kommentarerna innan mig.
    Bara för att man satsar på beach 2010, så innebär dte ju inte att man inte satsar på beach i thailand (typ) vinter 2010? Right?
    Jag tränar, liksom du, utav flera olika anledningar. En av dem är att få en mindre kropp, som exempelvis ser lite snyggare och mer vältränad ut i en bikini. Vad är det för fel med det?
    Jag är inte fokuserad på snyggheten, dte finns bra många fler och viktigare skäl, men dte är en del utav skälet till varför jag kämpar, svettas, svär och tvingar mg när jag inte har lust. Det är en del och den tänker jag inte skämmas för.
    Att vilja toppa formen, oavsett årstid, är det väl inget fel med?
    Sen att vissa toppar formen och sedan lägger ner helt, må så vara, då har de ju iaf kämpat på bra länge, det är inte mitt mål, jag vill ha ett ”jämnt” träningsflöde och ett konstant förbättrande av formen. Men på vägen delar jag gärna upp tiden i bitar. Delmål så att säga.

    Beach 2010, beach 2011 och beach 2030. I’m on. 😀

    ÄtaTränaKämpa 2010-03-23 22:53:26 http://atatranakampa.wordpress.com
    Svara
  • Jag håller helt och hållet med dig och det flera skrivit i kommentarerna innan mig.
    Bara för att man satsar på beach 2010, så innebär dte ju inte att man inte satsar på beach i thailand (typ) vinter 2010? Right?
    Jag tränar, liksom du, utav flera olika anledningar. En av dem är att få en mindre kropp, som exempelvis ser lite snyggare och mer vältränad ut i en bikini. Vad är det för fel med det?
    Jag är inte fokuserad på snyggheten, dte finns bra många fler och viktigare skäl, men dte är en del utav skälet till varför jag kämpar, svettas, svär och tvingar mg när jag inte har lust. Det är en del och den tänker jag inte skämmas för.
    Att vilja toppa formen, oavsett årstid, är det väl inget fel med?
    Sen att vissa toppar formen och sedan lägger ner helt, må så vara, då har de ju iaf kämpat på bra länge, det är inte mitt mål, jag vill ha ett ”jämnt” träningsflöde och ett konstant förbättrande av formen. Men på vägen delar jag gärna upp tiden i bitar. Delmål så att säga.

    Beach 2010, beach 2011 och beach 2030. I’m on. 😀

    ÄtaTränaKämpa 2010-03-23 22:53:26 http://atatranakampa.wordpress.com
    Svara
  • Jennie: nä, ringen jag hade där är visserligen i guld men den har formen som en orm som går flera varv runt fingret – fast det syns inte riktigt på bilden. och varför jag hade den på just det fingret minns jag inte, men jag antog att det inte skulle spela någon roll eftersom det inte är en typisk förlovningsring… 🙂

    Sara: alla sätt är bra sätt!

    Soffan: smart utryck – ”diskriminering bland träningsbloggarna”

    Ofelia: 🙂

    Lisa: ah, tänkte inte på att det var SMART faktiskt!

    Emliscious: nä, det är ju synd att tappa toppformen som man jobbat så hårt för. eller är det kanske det man kallar periodiserad träning? 😉

    Carina: tack 🙂

    Anna: bra inställning! (är nyfiken på hur det går för viveka!!)

    Sara 2010-03-23 22:46:08
    Svara
  • Jennie: nä, ringen jag hade där är visserligen i guld men den har formen som en orm som går flera varv runt fingret – fast det syns inte riktigt på bilden. och varför jag hade den på just det fingret minns jag inte, men jag antog att det inte skulle spela någon roll eftersom det inte är en typisk förlovningsring… 🙂

    Sara: alla sätt är bra sätt!

    Soffan: smart utryck – ”diskriminering bland träningsbloggarna”

    Ofelia: 🙂

    Lisa: ah, tänkte inte på att det var SMART faktiskt!

    Emliscious: nä, det är ju synd att tappa toppformen som man jobbat så hårt för. eller är det kanske det man kallar periodiserad träning? 😉

    Carina: tack 🙂

    Anna: bra inställning! (är nyfiken på hur det går för viveka!!)

    Sara 2010-03-23 22:46:08
    Svara
  • Jag tränar inte för beachen men jag har absolut inget emot att man gör det. Huvudsaken är att man tränar, målet är väl egentligen skitsamma så länge vägen dit gör så mycket gott. Keep up the good work!

    Anna (orka mera) 2010-03-23 22:37:38 http://blogg.piggelina.se
    Svara
  • Jag tränar inte för beachen men jag har absolut inget emot att man gör det. Huvudsaken är att man tränar, målet är väl egentligen skitsamma så länge vägen dit gör så mycket gott. Keep up the good work!

    Anna (orka mera) 2010-03-23 22:37:38 http://blogg.piggelina.se
    Svara
  • BRA Sara!!! Självklart så tränar man för livet, för att må bra och för att det förlänger livet och att man mår bättre hela vägen ända in i kaklet. Beach2010 tycker jag är ett perfekt delmål på den resan!! OCH det är bra och sunt att även ha mer kortsiktiga mål. Så att man känner att man kommer i mål för att sen sätta upp nya delmål. Jag tycker det är att träna SMART!

    You go girl!!!

    Carina 2010-03-23 22:35:36 http://carinatranar.blogspot.com
    Svara
  • BRA Sara!!! Självklart så tränar man för livet, för att må bra och för att det förlänger livet och att man mår bättre hela vägen ända in i kaklet. Beach2010 tycker jag är ett perfekt delmål på den resan!! OCH det är bra och sunt att även ha mer kortsiktiga mål. Så att man känner att man kommer i mål för att sen sätta upp nya delmål. Jag tycker det är att träna SMART!

    You go girl!!!

    Carina 2010-03-23 22:35:36 http://carinatranar.blogspot.com
    Svara
  • klart att de som redan är i toppform kan rynka på nästan åt beach2010 tänket
    men de e väl inge skumt att vilja fila på formen innan sommaren?

    DÄREMOT är inte sommaren en deadline och vad som händer därefter oviktigt!

    emliscious 2010-03-23 22:28:17 http://emliscious.blogspot.com/
    Svara
  • klart att de som redan är i toppform kan rynka på nästan åt beach2010 tänket
    men de e väl inge skumt att vilja fila på formen innan sommaren?

    DÄREMOT är inte sommaren en deadline och vad som händer därefter oviktigt!

    emliscious 2010-03-23 22:28:17 http://emliscious.blogspot.com/
    Svara
  • Jag håller med dig. Det har i några dagar florerat rätt många inlägg om Beach 2010, både bland de etablerade (och vältranade) träningsbloggarna men även bland de som är lite mera sporadiska med sin träning.

    Träningsbloggarna har lite inställningen att det är idiotiskt att bara träna för beachen.. men det är ju egentligen inte det man gör. Jag tror att beachen 20XX är ett minst lika bra mål som något annat ”mätbart” som tex en tid på något lopp eller en viss styrka på gymmet. Beach 20XX är ett SMART mål (Specifikt: Jag ska göra det här och det här för att bli smalare/starkare/snyggare/få mera rutor. Mätbart: Jag ska gå ner så här mkt, Accepterat: Jag har bestämt mig nu kör vi! Realistiskt: Med rätt planering och tänk går det att nå målet. Tidsatt: 1 Juni, eller ngt annat bra datum) och jag tycker det är ett på långa vägar mycket bättre mål än ”ha en hälsosam livstil året runt” (för hur luddigt är det egentligen?).

    Och ibland är nog beach-målet ännu bättre; för det ”får folk upp ur soffan” (till en början bara för det första målet men sedan tror jag att flera får blodad tand och upptäcker även andra fördelar med träning och därför fortsätter).

    Sure man ska ha en hälsosam livsstil året runt men det är (iaf för mig) svårt att motivera sig till 100% under hela året, speciellt innan våren tar fart på riktigt. Därför är beachen ett rätt bra mål och något som kickar igång mig för en vår, sommar och sedan en höst med träning och glädje! 🙂

    Lisa 2010-03-23 22:24:51 http://silverscreen.blogg.se
    Svara
  • Jag håller med dig. Det har i några dagar florerat rätt många inlägg om Beach 2010, både bland de etablerade (och vältranade) träningsbloggarna men även bland de som är lite mera sporadiska med sin träning.

    Träningsbloggarna har lite inställningen att det är idiotiskt att bara träna för beachen.. men det är ju egentligen inte det man gör. Jag tror att beachen 20XX är ett minst lika bra mål som något annat ”mätbart” som tex en tid på något lopp eller en viss styrka på gymmet. Beach 20XX är ett SMART mål (Specifikt: Jag ska göra det här och det här för att bli smalare/starkare/snyggare/få mera rutor. Mätbart: Jag ska gå ner så här mkt, Accepterat: Jag har bestämt mig nu kör vi! Realistiskt: Med rätt planering och tänk går det att nå målet. Tidsatt: 1 Juni, eller ngt annat bra datum) och jag tycker det är ett på långa vägar mycket bättre mål än ”ha en hälsosam livstil året runt” (för hur luddigt är det egentligen?).

    Och ibland är nog beach-målet ännu bättre; för det ”får folk upp ur soffan” (till en början bara för det första målet men sedan tror jag att flera får blodad tand och upptäcker även andra fördelar med träning och därför fortsätter).

    Sure man ska ha en hälsosam livsstil året runt men det är (iaf för mig) svårt att motivera sig till 100% under hela året, speciellt innan våren tar fart på riktigt. Därför är beachen ett rätt bra mål och något som kickar igång mig för en vår, sommar och sedan en höst med träning och glädje! 🙂

    Lisa 2010-03-23 22:24:51 http://silverscreen.blogg.se
    Svara
  • Cheers!

    Ofelia 2010-03-23 22:19:05
    Svara
  • Cheers!

    Ofelia 2010-03-23 22:19:05
    Svara
  • Jaaa! Bra skrivet Sara! Mindre diskriminering av människors morötter bland träningsbloggarna tack. Alla anledningar att träna är bra anledningar, så länge de leder till sundare och lyckligare människor 🙂 .

    soffan 2010-03-23 22:18:08 http://www.metrobloggen.se/soffans
    Svara
  • Jaaa! Bra skrivet Sara! Mindre diskriminering av människors morötter bland träningsbloggarna tack. Alla anledningar att träna är bra anledningar, så länge de leder till sundare och lyckligare människor 🙂 .

    soffan 2010-03-23 22:18:08 http://www.metrobloggen.se/soffans
    Svara
  • Bra inlägg Sara! Du sätter verkligen ord på det jag har i huvudet men inte lyckats formulera. Jag känner mig ibland nedslagen av de som alltid lyckas hålla sin sunda och träningsambitiösa livsstil hela året när de tycker man blivit hysterisk för man kommit in i en träningsperiod och är helt glad. Varför inte glädjas att jag tränar över huvud taget? Min paroll är ”lite träning är bättre än ingen träning alls!” Det har jag också fått skit för, men det struntar jag i!

    Sara 2010-03-23 22:06:22 http://wisterias.blogg.se
    Svara
  • Bra inlägg Sara! Du sätter verkligen ord på det jag har i huvudet men inte lyckats formulera. Jag känner mig ibland nedslagen av de som alltid lyckas hålla sin sunda och träningsambitiösa livsstil hela året när de tycker man blivit hysterisk för man kommit in i en träningsperiod och är helt glad. Varför inte glädjas att jag tränar över huvud taget? Min paroll är ”lite träning är bättre än ingen träning alls!” Det har jag också fått skit för, men det struntar jag i!

    Sara 2010-03-23 22:06:22 http://wisterias.blogg.se
    Svara
  • Är du förlovad?

    Jennie 2010-03-23 21:48:06
    Svara
  • Är du förlovad?

    Jennie 2010-03-23 21:48:06
    Svara

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!