Om mig
Bloggen Träningsglädje, www.traningsgladje.se, är en hälsoblogg och en blogg om träning som funnits sedan 2006. Idag är Träningsglädje en av Sveriges största bloggar inom outdoor; till exempel cykling, löpning och skidåkning.
Jag som skriver hälso- och träningsbloggen Träningsglädje heter Sara Rönne. Jag vill uppleva livet och tusen känslor i ett par löparskor, på en cykel eller på skidor – med svett i håret och endorfinruset i kroppen.
Här på min blogg kan du läsa om löpning, cykling, skidåkning, simning, styrketräning, träningsresor, tankar om hälsa, träning och livet – och så en hel del mat och recept.
Jag minns inte mina personbästan eller rekord, men jag kommer ihåg alla känslor. För mig är det resan som är målet med min träning. Träningsglädje när det är som allra bäst.
Jag bor i Åre och Stockholm. Mitt hjärta slår för somrar och vintrar. Träning inomhus och utomhus. Jag är utbildad skidlärare och cykelinstruktör. Jag är anlitad inspiratör och föreläsare.
Min blogg Träningsglädje är en del av mitt jobb. Jag jobbar med digitala medier och framförallt digital PR och content management. Jag föreläser ofta om olika aspekter i vår digitala samtid. Jag är även frilansande fotograf och skribent.
Tusen tack till dig som läst den här träningsbloggen under alla år – och som varje dag fyller den med meningsfulla kommentarer och som skickar mig uppskattande mail. Du är en stor del av traningsgladje.se – och du är en bidragande faktor till varför den här bloggen så ofta finns på topplistor när bästa hälsoblogg och träningsblogg ska rankas. Du inspirerar mig!
Kontakt: [email protected]
Twitter, Instagram, Snapchat och Pinterest: @sararonne
Jag tar gärna emot pressinformation. För icke beställt material ansvaras ej. Alla samarbeten (affiliatelänkar och sponsrade inlägg) märks ut enligt marknadsföringslagen.
Okej, då förstår jag hur du menar bättre! 🙂
Den enda skillnaden jag själv ser kring märkena är dock att jag har sett reklam för de du nämner, men inte för Tenson, har aldrig hört talas om Tenson faktiskt. Men det betyder inte för mig att Tenson inte har en image. Fast jag är å andra sidan inte insatt alls. 🙂
Eller så går man hela varvet runt – en del märken kan bli coola just därför att de har varit så helfel att det blir en antigrej (eller en nostalgitripp). Tänker t ex på märken som Koppartrans, Tretorn, Resteröds trikå, Fjällräven/Kånken, Bullens Pilsnerkorv (OK, annan kategori, men ändå…) etc
HAHAHA, igenkänningshumor på hög nivå. Tänker samma tanke varenda gång jag är inne på Lundhags. De har en fin nybyggd butik och deras egna kläder är helt ok så varför förknippas med Tenson?
Josefine: fast det är just det – vilken image speglar Tenson? Peak har ju i alla fall en image. Everest likaså. (TVå olika märken, två olika prisklasser)
MarathonMia: och jag har ”it never snows in LA” 🙂
Sofy: då skulle man kanske lanserat mössorna EFTER det att man gjort ny entré? just nu hänger de i en outletbutik i järpen och där skapas ingen image…
Alexandra: 🙂
Sanna: ja who knows
Jag förstår din poäng, tror jag… men samtidigt tycker jag att det låter som att du talar emot dig själv.
Först pratar du om att du förstår dig på just märkeskläder om man står för den image som märket speglar… Sedan tycker du att ett okänt märke är ocoolt? Det är väl inget konstigare att ha Tenson i pannan, om man står för den image DE speglar än att ha en mössa som säger ”PEAK”… eller? 😉
*fniss* jag trodde först du menade tatueringar och tänkte på Inglorious Basterds och deras sätt att märka folk… men sen såg jag att det var kläder och tänkte puh!
Min mössa med ”BAD HAIR DAY” duger bra.
Äsch, kom in i matchen, tenson är ju stort! Grundades i Varberg redan 1951 men har nu satt en treårsplan på att återta sin storhet inom alpint och outdoormode. 😉
hahah det här inlägget fick mig verkligen att skratta HÖGT! Tenson, ja vem fan vill ha det i pannan?!
hehehe.. De kanske fick några reklammössor över som de hade delat ut gratis och bestämde sig för att sälja dem 😉