Det är väl inte 1april idag va? Vad tror ni om reklamskylten nedan. Drycken som bränner fler kalorier när du dricker den, än vad den innehåller…
Bloggen Träningsglädje, www.traningsgladje.se, är en hälsoblogg och en blogg om träning som funnits sedan 2006. Idag är Träningsglädje en av Sveriges största bloggar inom outdoor; till exempel cykling, löpning och skidåkning.
Jag som skriver hälso- och träningsbloggen Träningsglädje heter Sara Rönne. Jag vill uppleva livet och tusen känslor i ett par löparskor, på en cykel eller på skidor – med svett i håret och endorfinruset i kroppen.
Här på min blogg kan du läsa om löpning, cykling, skidåkning, simning, styrketräning, träningsresor, tankar om hälsa, träning och livet – och så en hel del mat och recept.
Jag minns inte mina personbästan eller rekord, men jag kommer ihåg alla känslor. För mig är det resan som är målet med min träning. Träningsglädje när det är som allra bäst.
Jag bor i Åre och Stockholm. Mitt hjärta slår för somrar och vintrar. Träning inomhus och utomhus. Jag är utbildad skidlärare och cykelinstruktör. Jag är anlitad inspiratör och föreläsare.
Min blogg Träningsglädje är en del av mitt jobb. Jag jobbar med digitala medier och framförallt digital PR och content management. Jag föreläser ofta om olika aspekter i vår digitala samtid. Jag är även frilansande fotograf och skribent.
Tusen tack till dig som läst den här träningsbloggen under alla år – och som varje dag fyller den med meningsfulla kommentarer och som skickar mig uppskattande mail. Du är en stor del av traningsgladje.se – och du är en bidragande faktor till varför den här bloggen så ofta finns på topplistor när bästa hälsoblogg och träningsblogg ska rankas. Du inspirerar mig!
Kontakt: [email protected]
Twitter, Instagram, Snapchat och Pinterest: @sararonne
Jag tar gärna emot pressinformation. För icke beställt material ansvaras ej. Alla samarbeten (affiliatelänkar och sponsrade inlägg) märks ut enligt marknadsföringslagen.
Det är väl inte 1april idag va? Vad tror ni om reklamskylten nedan. Drycken som bränner fler kalorier när du dricker den, än vad den innehåller…
[…] tack till Cocaine. Och nej tack till Celsius som jag faktiskt provade i söndags. Skitäcklig. Jag testade i smaken “sparkling ginger […]
haha, fan vad skit… jag hatar allt sånt där energiskit… Blir bara hyper av dem 😛
På bakgrunden att döma så ser det ut som om bilden är tagen på ett träningsanläggning. Vilken kedja är det som inte har bättre omdöme än så här, bli lite nyfiken.
Haha, de delade ut sådana gratis på gymet en gång om man skulle delta på ett visst pass. Skulle på boxpass och klunkade i mig en sådan innan. Slutade med att jag låg på golvet och inte kunde sluta skratta innan passet började 😛 Kunde inte sluta prata efter passet heller, kanske bara är jag som är extremt lättpåverkad, men det märks ju att de har stoppat i en massa koffein, guarana, taurin och allt vad det nu är.
den är ju självklart värd att testa:) En koffein chock kan ju leda till ett mer intensivt träningspass, och på såvis förbränna mer. Men, lite falsk marknadsföring kanske..
Synd att den inte finns att köpa i Malmö.. :/ Men den har nyligen blivit lanserad i Sverige så det kanske kommer. Läste dock lite studier om den, och att det hela verkar rätt meningslöst, men sämre än redbull kan den väl inte vara?
Suck ja.. tyvärr säljs den typ överallt nu och tyvärr kommer alldeles för många att tro på budskapet.
En säljare var tydligen på plats på gymmet för några veckor sedan, men tyvärr var jag inte där då. Hade varit intressant att ställa lite frågor till denne..
Låter giftigt. Hur ska detta gå till?
Tar hellre en dubbel espresso, frukt och grönt samt vitamineral-piller. ”Orginalet bland drycker som faktiskt förbränner kalorier” torde vara kaffe, inte någon ny marknadsföringsprodukt?
Aha, jag fattar 200 mg koffein OCH guarana. Jämför med Red Bull som har 80 mg koffein… ögonen lär ju poppa ur på en efter en burk 😉
Dessutom innehåller Celsius sukralos som sötningsmedel. Biokemisten säger bara: stay away!
Hallå?! Gissa vem som kommer att åka dit så det visslar om det på vilseledande marknadsföring… det värsta är väl att folk kommer köpa det ändå, för det ”kanske” är sant!