Nu får influencers en egen branschorganisation skriver Dagens Media och även Breakit skriver om nya branschorganet för influencers. Igår kväll presenterades Influencers of Sweden för medlemmarna; en branschförening där jag och Clara Lidström är med i styrelsen.
Influencers of Sweden är samlingsplatsen för bloggare, YouTubers, Instagrammare och andra kreatörer inom sociala medier. Syftet är att öka kunskapen kring social media influencers inflytande i det digitala marknadslandskapet och främja utvecklingen av relationsbyggande kommunikation i sociala kanaler och marknadsföring via dessa.
Här kan du läsa mer om Influencers of Sweden och bli medlem!
IgÃ¥r eftermiddag klev jag in pÃ¥ Miss Clara och sminkades av duktiga à sa och plÃ¥tad av proffsiga Emily Dahl. Jag ska visa nÃ¥gra av bilderna lite senare pga sÃ¥ i allmänhet sjukt coola – men här är den som använts pÃ¥ oss i det pressutskick som gick ut tidigare idag.
Hotellet Miss Clara förresten; här vill jag hänga mer framöver. Det är stramt stilrent med samtidigt mjukt och härligt. Jag ser framför mig en lunch här – och i lobbyn finns en bardel där man kan plugga in sitt digitala liv. Ja rent bokstavligt alltsÃ¥. Ãlskar bra jobbställen där man kan ladda allt man behöver samtidigt. Miss Clara ligger pÃ¥ Sveavägen nära Urban Deli där jag inte heller varit ännu men som jag läste massor om i somras med bland annat utomhusyoga pÃ¥ taket.
Eftersom mörkret kommer så tidigt kändes det som sen kväll när Jonna Jinton kom till hotellet och vi alla hoppade in i en taxi och åkte mot kvällens lanseringsevent; men klockan var bara rusningstid.
Förutom nya Influencers of Sweden som kommer göra stora avtryck framöver presenterade Linda fler nyheter. Bland annat samarbetet med tjänsten Content to go. Influencers är per definition de bästa innehållsproducenterna och nu finns fler sätt att göra affär av det du och jag skapar varje dag.
Jag har bloggat i drygt tio år och för ett tag sedan skrev jag om mina tio år. Detta tionde år visar sig bli en milstolpe på en oanad mängd med sätt.