Sara Rönne designar t-shirt i kampen mot bröstcancer

I början av veckan gick det ut en pressrelease från Kellogg’s om att jag designar en t-shirt i kampen mot bröstcancer. Idag landade det färdiga resultatet hemma hos mig och jag var snabb på att fånga en bild hemma i vardagsrummet. Varje månad under året kommer en ny bloggare att designa en t-shirt som man kan köpa på NK i Stockholm eller på nätet. T-shirten kostar 399 varav 239 går till bröstcancerforskningen.

Genom kampanjen vill Kellogg’s påminna kvinnor om vikten av att självundersöka sig. En nyligen utförd nationell undersökning från YouGov på uppdrag av Kellogg’s visar att endast 35 % av svenska kvinnor undersöker sina bröst en gång i månaden, trots att det är en viktig del för att förebygga bröstcancer. Som en del av kampanjen lanserar Kellogg’s, till förmån för Cancerfonden, även en svensk ”bröstapp” som påminner kvinnor att undersöka sina bröst samtidigt som den ger instruktioner hur en självundersökning genomförs. Ladda ner den kostnadsfria appen ”Kolla brösten” från Apples App Store eller via Google Play för Android.

När jag fick frågan i höstas visste jag på en gång att jag ville ha ett smart budskap tryckt på den. Jag frågade min vän AD Jessica om hon kunde hjälpa mig att gå från tanke till ett riktigt motiv och det vill jag verkligen tacka henne för. Det blev snyggt, stilrent och Sara: YOU ARE SO MUCH STRONGER THAN YOU THINK.

Jag är tredje bloggaren att designa en t-shirt. Först ut var Pernilla Wahlgren och sedan designade bloggaren Victoria Riis den här snygga t-shirten! Den 8:e varje månad lanseras en ny bloggdesign.

 

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!