I början av veckan gick det ut en pressrelease frÃ¥n Kellogg’s om att jag designar en t-shirt i kampen mot bröstcancer. Idag landade det färdiga resultatet hemma hos mig och jag var snabb pÃ¥ att fÃ¥nga en bild hemma i vardagsrummet. Varje mÃ¥nad under Ã¥ret kommer en ny bloggare att designa en t-shirt som man kan köpa pÃ¥ NK i Stockholm eller pÃ¥ nätet. T-shirten kostar 399 varav 239 gÃ¥r till bröstcancerforskningen.
Genom kampanjen vill Kellogg’s pÃ¥minna kvinnor om vikten av att självundersöka sig. En nyligen utförd nationell undersökning frÃ¥n YouGov pÃ¥ uppdrag av Kelloggâs visar att endast 35 % av svenska kvinnor undersöker sina bröst en gÃ¥ng i mÃ¥naden, trots att det är en viktig del för att förebygga bröstcancer. Som en del av kampanjen lanserar Kelloggâs, till förmÃ¥n för Cancerfonden, även en svensk âbröstappâ som pÃ¥minner kvinnor att undersöka sina bröst samtidigt som den ger instruktioner hur en självundersökning genomförs. Ladda ner den kostnadsfria appen âKolla bröstenâ frÃ¥n Apples App Store eller via Google Play för Android.
När jag fick frågan i höstas visste jag på en gång att jag ville ha ett smart budskap tryckt på den. Jag frågade min vän AD Jessica om hon kunde hjälpa mig att gå från tanke till ett riktigt motiv och det vill jag verkligen tacka henne för. Det blev snyggt, stilrent och Sara: YOU ARE SO MUCH STRONGER THAN YOU THINK.
Jag är tredje bloggaren att designa en t-shirt. Först ut var Pernilla Wahlgren och sedan designade bloggaren Victoria Riis den här snygga t-shirten! Den 8:e varje månad lanseras en ny bloggdesign.