Det har precis gÃ¥tt ut ett pressmeddelande om att bloggare tillsammans med Kellogg’s designar t-shirts som säljs till förmÃ¥n för Rosa Bandet. En ny bloggdesign släpps den 8:e varje mÃ¥nad hela Ã¥ret. Plaggen finns att köpa bl.a. pÃ¥ NK och pÃ¥ nätet och kostar 399 kronor. Allt överskott (239 kr per t-shirt) doneras till Cancerfonden. Pernilla Wahlgren är den första bloggdesignen som släpps – men under Ã¥ret kommer du ocksÃ¥ kunna se en Träningsglädjedesign!
Den 8:e är medvetet utvalt. Bara 35% av svenska kvinnor undersöker sina bröst en gÃ¥ng i mÃ¥naden, visar en ny nationell undersökning frÃ¥n YouGov genomförd under september mÃ¥nad. Detta trots att det är ett viktigt komplement för att förebygga bröstcancer. Nu startar Kelloggâs Special K, till förmÃ¥n för Rosa Bandet, en nationell kampanj för att göra den 8:e varje mÃ¥nad till en bröstdag. Som en del av kampanjen lanserar Kelloggâs Special K en gratis svensk âbröstappâ (här hittar du appen pÃ¥ itunes och för android) som pÃ¥minner kvinnor att undersöka brösten och ger instruktioner om hur man genomför en självundersökning.
Till min cykelklass på Rosa Dygnet finns det 1 plats kvar. Hugg den snabbt!