PwC fun and charity run

PwC storsatsar på hälsa och är sedan tidigare huvudsponsor till Lidingöloppet och har med hjälp av Running Sweden kört igång träningar för sina anställda flera gånger i veckan med just Lidingöloppet som ett av målen för träningen. Smart employer branding som rimmar väl med min egen framtidsdröm för samhället. Förutom att bidra med värde till sina anställda sponsrar PwC också organisationer som Friends och Stadsmissionen. Jag bugar och applåderar!

Ikväll manifesterades sponsringen genom ett fun and charity run på Solvalla som PwC anordnade. Det bjöds på utmärkt löparväder (regn) och bra organisation. För varje kilometer som sprangs donerade PwC 25 kronor till Stadsmissionens projekt som ger utsatta barn idrottsliga aktiviteter att bygga självkänsla och självförtroende på. Så himla bra!

Vi var ett ordentligt gäng som sprang – antingen 5 eller 10 km. Jag hade Grabben som sällskap så mina 5 km gav dubbelt upp i pengar. Det var en riktigt utmanade bana vid bjöds på: först någon kilometer på banan på Solvalla (hej sand!) och sedan ett riktigt kuperat spår följt av en himla brant backe innan det blev lite mer på travbanan. Det går i och för sig lika mycket nedför som uppför så i slutändan blev det ju rättvist. Jag gick i mål med en skön känsla i kroppen och har nu gjort riktig säsongspremiär!

Tusen tack Annie för att du bjöd in mig till detta fantastiska event – jag vet att du jobbat hårt med det och det var riktigt bra!

 

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!