Creating shapes

Det jag verkligen kan hylla WorldClass för är deras slogan”creating shapes”. Shapes som i former som i vilka former som helst. Inte bara smal. Men förhoppningsvis stark. Smal och stark är inte samma sak men det är trÃ¥kigt att det alltid ska stÃ¥ pÃ¥ varsin sida om ekvationstecknet, särskilt tillsammans med en viss klädstorlek.

Jag läser vad Jane skriver och nickar instämmande. När jag handlar pÃ¥ HM häromdagen skiljde det inte bara 1 utan faktiskt 2 storlekar mellan överdel och underdel. Inte sällan avstÃ¥r jag frÃ¥n att köpa ett visst plagg för att en viss storlek inte passade. Rätt ofta finns inte den där byxan eller skjortan i en större storlek(!) men ibland vill jag inte gÃ¥ upp en siffra. Som om den där siffran skulle spela nÃ¥gon roll. Jag blir inte mindre frÃ¥n en minut till en annan för att jag provar en storlek i en butik och en storlek större i en annan men det är rätt absurt att humöret ändÃ¥ pÃ¥verkas. Vissa butiker funkar inte alls för min kropp. Lindex gÃ¥r jag aldrig in i – ingenting passar oavsett storlek! Jag har helt enkelt fel kroppsform för Lindex kläder.

Det är trÃ¥kigt och himlans onödigt att vi ska vara sÃ¥ fixerade vid siffror. Världen vore kanske ett gladare ställe om vi inte hade nÃ¥gra vÃ¥gar. Vikt borde enbart vara en ”issue” om den begränsar oss i vad vi vill göra och hur vi ser pÃ¥ oss själva borde inte ligga i ett BMI pÃ¥ 19 och en vikt under 65 eller vad det nu kan vara.

Jag blir glad av inlägg som detta. Eller det här. Visst, det handlar ocksÃ¥ om storlekar och sÃ¥dant – men det är Ã¥tminstone ur ett tvärtomperspektiv. Världen behöver mer sÃ¥dant. One size är inte hela verkligheten – och för att knyta an till det där med klädstorlekar sÃ¥ ser ni via länken ovan att den där Robyn är en size UK16.

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!