All Adidas

Inte lÃ¥ngt efter det att jag tyckte uttryckte min nyfikenhet inför Adidas som varumärke men pÃ¥pekade att det kändes opersonligt och inte ”pratade till mig”, sÃ¥ läser jag om Adidas kommande globala kampanj.

På Resume står det:

”All Adidas” samlar Adidas tre varumärken Sport Performance, Adidas Originals och Sport Style i en och samma kampanj.

– Dagens konsumenter är inte så endimensionella utan lever i flera kulturer och det är där som Adidas har sin spets. All Adidas firar bredden och passionen hos idrottsmän, musiker, artister, säger Adidas USA-chef Patrik Nilsson.

Nyfiket tittar jag pÃ¥ filmen men tänker att det mÃ¥ste ha varit killar som gjort denna. Killar i Kanada. För det är mest killar som sportar – medan tjejerna Ã¥mar sig. Kanske kan man kalla det pole dancing (som ju faktiskt blivit en träningsform det senaste Ã¥ret). Och just det, pÃ¥ slutet fÃ¥r vi se en halv sekund av den kroatiska höjdhopperskan. Sedan är filmen slut.

Jag hoppas pÃ¥ mer framöver frÃ¥n Adidas. Fortsättningen ska tydligen bli som en dokumentärserie där man fÃ¥r följa ambassadörerna (t.ex. Björn Ferry eller Fiona & Rebecca) i deras vardag. De lokala filmerna görs av lokala byrÃ¥er och jag hoppas det riktas lite mer mot tjejer ocksÃ¥. Jag vill nämligen gilla Adidas. Jag är oerhört sugen pÃ¥ ett gäng av deras löparskor men samtidigt vill jag kunna identifiera mig med de varumärken jag ”skyltar upp mig med” varje dag. Beckham och basket känns inte som jag.

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!