Inte lÃ¥ngt efter det att jag tyckte uttryckte min nyfikenhet inför Adidas som varumärke men pÃ¥pekade att det kändes opersonligt och inte ”pratade till mig”, sÃ¥ läser jag om Adidas kommande globala kampanj.
”All Adidasâ samlar Adidas tre varumärken Sport Performance, Adidas Originals och Sport Style i en och samma kampanj.
â Dagens konsumenter är inte sÃ¥ endimensionella utan lever i flera kulturer och det är där som Adidas har sin spets. All Adidas firar bredden och passionen hos idrottsmän, musiker, artister, säger Adidas USA-chef Patrik Nilsson.
Nyfiket tittar jag pÃ¥ filmen men tänker att det mÃ¥ste ha varit killar som gjort denna. Killar i Kanada. För det är mest killar som sportar – medan tjejerna Ã¥mar sig. Kanske kan man kalla det pole dancing (som ju faktiskt blivit en träningsform det senaste Ã¥ret). Och just det, pÃ¥ slutet fÃ¥r vi se en halv sekund av den kroatiska höjdhopperskan. Sedan är filmen slut.
Jag hoppas pÃ¥ mer framöver frÃ¥n Adidas. Fortsättningen ska tydligen bli som en dokumentärserie där man fÃ¥r följa ambassadörerna (t.ex. Björn Ferry eller Fiona & Rebecca) i deras vardag. De lokala filmerna görs av lokala byrÃ¥er och jag hoppas det riktas lite mer mot tjejer ocksÃ¥. Jag vill nämligen gilla Adidas. Jag är oerhört sugen pÃ¥ ett gäng av deras löparskor men samtidigt vill jag kunna identifiera mig med de varumärken jag ”skyltar upp mig med” varje dag. Beckham och basket känns inte som jag.