Get fit revolution

Jag satt och funderade på Reeboks och Nikes marknadsföring och budskapen de sänder ut. Reebok marknadsför sina skor som en slags genväg med luftbollar undertill ska slipa till rumpan och det är ett antal rumpor som exponeras i både tv- och printreklamen.

Och sÃ¥ har vi Nike som igÃ¥r pratade om sin nya satsning ”Get fit revolution”  där budskapet är att det inte finns nÃ¥gra genvägar till en snygg kropp och att träning ”makes more than just a body”.

TvÃ¥ konkurrenter med 2 rätt sÃ¥ skilda budskap. FrÃ¥gan är vad som egentligen funkar bäst? Det är lätt att säga att det är Nike eftersom de är störst men jag tror inte det är sÃ¥ enkelt. Det är lite som kvällstidningarnas löpsedlar. Vi ogillar dem rätt ofta men det är förmodligen just dessa som säljer bäst… tyvärr.

Sport-bh från vårkollektionen

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!