Jag blir rätt trött när alla bloggar ofiltrerat hamnar i en och samma byrÃ¥lÃ¥da. Som om man tror att alla bloggar skrivs av tonÃ¥riga tjejer som mest gillar att shoppa och i allmänhet bara skriver en massa nonsens. Men bloggbyrÃ¥n innehÃ¥ller rätt mÃ¥nga lÃ¥dor – en hel drös med olika kategorier där min nisch, träningsbloggen, bara är en av lÃ¥dorna. Visst bjuder bloggarnas bottenskikt pÃ¥ en hel del skräp men det finns ocksÃ¥ sÃ¥ otroligt mycket kunskap, information och inspiration att bloggarna i stort sett kan ersätta vilken tidningshylla som helst.
En annan låda i byrån är marknadsföringsbloggar. En låda jag öppnar till och från eftersom jag dels jobbar med det men också privat är intresserad av det. En av marknadsföringsbloggarna jag ibland läser, och tidigare länkat till, är The Brand Man. Bloggfamiljen Rönne frontas av mig men består även av min käre far som gästbloggar på The Brand Man utifrån ett varumärkesperspektiv.
Just nu pÃ¥gÃ¥r bloggtävlingen Yaba – Yet another blog award. Folket (ja bloggläsarna alltsÃ¥) ska utse Sveriges bästa blogg om Internet, marknadsföring, media och design och ja, jag tycker att du ska gÃ¥ in och rösta pÃ¥ The Brand Man. Vill du först läsa bloggen för att bilda dig en egen uppfattning sÃ¥ kan du givetvis göra det ocksÃ¥. Tycker du dessutom att marknadsföring är ett intressant ämne sÃ¥ hittar du min käre fars samlade inlägg här.