Jag har redan skrivit ett inlägg om att lyckas med sociala medier. Det är många som försöker, det är få som lyckas. Sedan är det ännu fler som varken försöker eller lyckas eftersom man inte vet hur man ska göra – eller vad sociala medier ens är.
Del två i min lilla spontana skola om sociala medier behöver jag inte ens skriva. Den har Sofy redan skrivit på ett alldeles ypperligt bra sätt. Däremot vill jag sammanfatta den: det är inte antalet läsare på en blogg som räknas, det är vem besökarna är.
En annons för däck ger inte stor slagkraft på min blogg, men lägg samma annons för däck på en blogg som handlar om bilar – och som kanske har hälften så många besökare i veckan – och utfallet kan bli succé, både i trafik till däckföretagets sajt och dess försäljning. Bjud in mig till ett event om parfymer och jag kanske kommer men jag kommer inte att exponera särskilt mycket av det i min blogg. Bjud in mig till ett event om träning och trender och du kommer garanterat få inlägg på inlägg – för det intresserar både mig och mina läsare!