Jag har redan skrivit ett inlägg om att lyckas med sociala medier. Det är mÃ¥nga som försöker, det är fÃ¥ som lyckas. Sedan är det ännu fler som varken försöker eller lyckas eftersom man inte vet hur man ska göra – eller vad sociala medier ens är.
Del två i min lilla spontana skola om sociala medier behöver jag inte ens skriva. Den har Sofy redan skrivit på ett alldeles ypperligt bra sätt. Däremot vill jag sammanfatta den: det är inte antalet läsare på en blogg som räknas, det är vem besökarna är.
En annons för däck ger inte stor slagkraft pÃ¥ min blogg, men lägg samma annons för däck pÃ¥ en blogg som handlar om bilar – och som kanske har hälften sÃ¥ mÃ¥nga besökare i veckan – och utfallet kan bli succé, bÃ¥de i trafik till däckföretagets sajt och dess försäljning. Bjud in mig till ett event om parfymer och jag kanske kommer men jag kommer inte att exponera särskilt mycket av det i min blogg. Bjud in mig till ett event om träning och trender och du kommer garanterat fÃ¥ inlägg pÃ¥ inlägg – för det intresserar bÃ¥de mig och mina läsare!