SATS vs. Sportlife, episode 76

Jag har fått mail från självaste SATS-VD:n och genast fick SATS en hel drös med pluspoäng. Bara för att VD:n har svarat mig (ja jag mailade honom mina synpunkter, precis som jag ganska ofta mailar andra VD:ar och chefsfolk när jag har synpunkter på hur saker och ting kan förbättras. Till exempel galna liftköer, brister i bemötandet hos liftpersonal och oförlåtliga stavfel på skyltar i liftar…) så blir ju själva SATS-gymmen inte ett endaste dugg bättre med ett svarsmail men det säger någonting om SATS som varumärke och företag och som kund smälter jag. Jag glömmer bort de slitna maskinerna och lovar varumärket evig trohet. Typ. Hade det varit tvärtom – hade jag inte fått någon respons alls – så hade mitt avståndstagande varit desto kraftigare. Det där är viktigt, inte minst när företag ger sig ut i sociala medier. Ska man som företagare ge sig ut och skapa Facebookgrupper, Twitterkanaler och bloggar så måste man ta hand om den responsen man får. Annars blir det inte bara fel, det blir dubbelfel. Men SATS gör mångfaldigt rätt. Så tack SATS-VD:n för mailet!

Jag fick till och med en inbjudan till ett möte och det kan vara intressant. Alla andra bloggare går på hemliga möten så nu ska jag minsann också gå på möte. Fast av ett helt annat skäl… och inte är det hemligt heller.

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!